Nytt tyg till utemöblerna!

Jag är inte så bra på att sy eftersom jag saknar tålamod för att orka göra det ordentligt. Äger dock en symaskin som brukar få komma fram och arbeta ibland.

Den här veckan sydde jag klart så att alla dynor på altanen nu har samma tyg.

Jag tyckte att det var svårt att hitta ett bra tyg som inte kostade multum men till slut fick jag en idé och köpte två påslakanset på Rusta. Kuddfodralen kunde jag använda som de var över två av ryggkuddarna och när jag sedan skulle sy resten var flera sidor redan sydda vilket innebar mindre arbete för mig. Jag körde lite på frihand så man ska inte titta för nära men det funkar.

Gardinerna i samma tryck är duschdraperier som jag bara slängt upp som de var och duken är en vaxduk 😄 Billigt och bra för en helt ny altan.

image

Lämna en kommentar