Buzzador: Vanish Gold – test

Som Buzzador har jag fått testa Vanish Gold och en del i det var ett fläcktest på en vit trasa.

Jag använde mig av ketchup, blåbär, sylt, köttfärssås, brunsås och tuschpenna – saker som ofta hamnar på åtminstone det yngsta barnets kläder 😉 Jag bestämde mig för att göra ett verklighetsbaserat test och lät fläckarna ligga i ett dygn innan jag stoppade in dem i tvättmaskinen med tvättmedel för vittvätt med tillägg av Vanish Gold i tvättmedelsfacket. Egentligen, skulle jag ha blötlagt fläckarna och skrubbat dem med Vanish Gold men för mig kändes det inte som någonting jag kommer att göra i vardagen ändå så jag fuskade lite där.

DSC_2527

Resultatet? Nu hamnade bilden åt fel håll men det som det finns kvar svaga fläckar av är blåbär och köttfärssås. Trots det är jag faktiskt imponerad av resultatet. Tanken är att jag ska testa att gnugga på mer Vanish Gold och blötlägga nu i efterhand, tvätta en tvätt till och se om det försvinner då.

DSC_2612

Allt som allt kommer Vanish Gold att få fortsätta att existera i min tvättstuga så att jag kan slänga med en skopa när det ska tvättas riktigt smutsiga kläder, vilket händer mer än en gång med en 2- och en 5-åring i hushållet.

Tummen upp för Vanish Gold!

Precis när jag hade fått hem mina prover så åt lilla barnet köttfärssås i sin favoritklänning (Ja, hon är tokig i Frost). Jag plockade fram Vanish Gold och gnuggade på fläckarna och tvättade sedan på en gång. Resultatet blev klockrent! Inte en fläck kvar. Tyvärr blev inte bilderna så bra men de översta två är med köttfärssås och de undre utan 🙂

DSC_2324 DSC_2323

DSC_2404DSC_2405

Lämna en kommentar